Arbetsintervju.

Önska mig lycka till och håll tummarna för mig, för i morgon ska jag på arbetsintervju.
Jag ska åka direkt efter praktiken till Globen där Uniflex har sitt kontor. 
Uniflex är ett bemmaningsföretag. Och mig vill dom ha som kassörska. 
Men det är lite speciella regler när man har arbetslösersättning och blir anställd utav bemmaningsföretag.

Om man jobbar mer än åtta timmar i veckan så förlorar man sin ersättning.
Vilket innebär att om dom bara behöver mig 10 timmar i veckan, 40 i månaden, så förlorar jag all ersättning. Och man behöver inte vara ett mattegeni för att räkna ut att jag inte överlever på det.
Men samtidigt vill man inte säga nej till jobb heller.
Vilket man heller inte får göra om "vanliga" företag erbjuder jobb, för då förlorar man ersättningen också.
Och eftersom Sambon också är arbetslös för tillfället så har jag inte råd att ta "det lilla" och bli av med ersättningen.
Så jag måste säga att jag inte vill jobba mer än 8 timmar i veckan, eller minst halvtid. Så får man hoppas att dom får in ett större projekt att slänga ut mig på.

Eller så vill dom inte ha mig alls.
Det märks i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0