Chinos.

Jag åkte till Tumba en halvtimme innan affärerna stängde. Typiskt mig.
Men jag fick med mig ett par chinos hem i alla fall. Vet inte riktigt vad jag tycker om sådana byxor än. Men dom är ju svala och sköna att ha på sig nu på våren och på regniga dagar på sommaren.
Nu behöver jag bara köpa skor som matchar innan jag kan använda dom. (typiskt igen!)
Och vart ska jag få tag på pengar till dom då? I denna arbetslösa värld?

Jag och sambon har en god vän från norge som vi brukar prata med på skype. Jag har haft som vana att berätta norgehistorier för honom. Och han har skrattat hjärtligt och låtsats att det har varit roligt ett bra tag. Men nu har han börjat att hämnas.
Vad får du om du korsar en apa och en sköldpadda?
En svensk.
Någon mer än jag som blev om möjligt ännu mer likgiltig efter att ha hört det skämtet?

Men jag förstår inte riktigt logiken i skämtet?
En apa kan jag förstå. Men vad tusan har sköldpadda med svenskar att göra? Att dom har skal!? Att dom har knubbiga små ben?
Eller att dom gömmer sig i sin egen kropp när dom blir rädda? Men hur skulle det gå till?

Inte ens sveriges vigaste man kan krypa in i sin egen röv.

Kommentarer
Postat av: annika

jag funderar faktiskt på att inhandla ett par svarta chinos =)

tyckte det var skitfult förut men man vänjersig verkligen vid trender!

typ när folk börja stoppa i byxorna i stövlarna så tyckte jag och mina kompisar att det var sviiinfult!

Nu går man ju själv i det.

Men...haremsbyxan...den vänjer jag mig aldrig vid!

2009-04-04 @ 18:50:17
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0