Där ser man.

När jag var liten hade vi en VHSfilm med Postman Pat (and his black and white cat)
Det var en barnfilm med dockor som handlade om en brevbärare i en liten by, och jag var förtjust i den filmen.
För ett tag sedan såg jag att det fanns en tecknad svensk version som heter Postman Pär eller  något liknande.
Jag såg ett avsnitt på barnkanalen och upptäckte att hans katt heter i den svenska versionen Frasse.
Min katt heter Kapten Fransson, men kallas för Frasse. Han var redan döpt när vi hämtade honom.
Det som är så roligt med det här är att jag numera är "postman" och min katt heter Frasse.

Jag får göra om introt till filmen till "Postman Pat, Postman Pat, Postman pat and his black and grey and white cat!"

Kommentarer
Postat av: Sara

Hihi! =)

2009-04-05 @ 10:09:04
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: Julia

Den heter postis pär!

Låten går; Postis pär nynnar glatt när han kommer med sin katt, eller nåt.

2009-04-05 @ 13:24:45
URL: http://juliaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0