Det fanns så mycket blod.

I dag när jag var på väg hem från min praktik så var Sambon gullig och mötte mig i Tumba, så vi kunde handla med lite mat hem.
Vi handlade på ICa som ligger i Tumbas centrum. Och när vi var klara gick vi mot utgången för att komma till busstationen.
På golvet inte långt ifrån utgången ligger en gammal man och det kommer ambulanssjukvårdare springandes. Vi vill inte vara i vägen så vi skyndar förbi. Men nyfiken som jag är så vänder jag på huvudet och tittar på mannen. Jag vill ju vara säker på att han lever. Hans huvud ligger i en jätte stor pöl med blod, men han skakar lite och ambulanspersonalen verkar få kontakt med mannen.
Det var jätte otäckt. Och om man ser på mängden blod som låg på golvet så måste mannen svimmat när han stod upp och slagit i huvudet i stengolvet. Det finns inte en chans att han tagit emot fallet med händerna.

Men nu ska jag äta kycklingsallad och tänka på annat.
För jag blir ganska illa berörd när jag ser människor som skadas. Jag vill vara där och hjälpa till. Och trots att ambulanspersonalen var där och det inte fanns något jag kunde göra så får jag ändå dåligt samvete som bara gick förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0