Dröm.

Jag är så utmattad i kroppen så jag somnade mitt på dagen i dag fast att jag sov elva timmar i natt.
När jag gick upp så hade jag en sådan konstig känsla i magen. Och jag visste inte varför.
Efter ett tag kom jag på varför. Jag hade drömt.

Drömmen började hemma hos pappa. Alla barnen var där, till och med mammas minsting Anton.
Dennis skulle låna pappas nya bil och köra hem Anton till mamma. Jag satt i fram bredvid Dennis som körde, Och Anton satt i bak bakom Dennis så jag såg honom när jag kollade bakåt.
Pappas nya bil var en lite sportigare bil, så dennis fick för sig att gasa lite extra. Eller ganska mycket extra. Jag blev orolig för att lille Anton åkte med och för att det kom en korsning. (Vi skulle till höger)
Dennis hade ingen som helst avsikt att bromsa innan korsningen utan körde rakt ut. Och med den hastigheten fick han ta ut svängen och hamnade på fel körbana.
På den körbanan kom det så klart en bil.
Dennis svängde ut i skogen, och givetvis var det ett stup där. (vad annars?)
Sen gick allt i slowmotion en stund. Bilen flög (Sakta) och landade på rätt håll. MEn den hade sådan hög hastighet att den fortsatte rulla i en himla fart. Jag kollar baktåt och ser att anton sitter bak och fram! Och han som alltid ska trotsa vägrar sätta sig åt rätt håll och förstår inte allvaret i situationen. Men till slut lyckas jag få honom att ta¨på sig bältet o sätta sig åt rätt håll och hålla sig i. (Jag kanske ska tala om att billen rular i sån fart så den bryter av träd.) Till slut har bilen kört in i så många träd så den stannar.
Jag frågar Dennis hur han ska förklara det här för pappa.
- Det är väl bara att säga att det inte gick att svänga, svarade han med lite panik, Men ändå förvånansvärt lugn.
Jag kommer inte ihåg hur vi tog oss därifrån sedan. Men jag kommer ihåg att pappa inte blev ett dugg arg. (!?)
Det jag sedan kommer ihåg är att vi hade åkt till Växjö, Där min bror Dennis bor. Mamma, Anton, Marcus, Julia och jag var där. Vi åkte och handlade i en ICA butik som fanns i ett slott. När vi åkte förbi och skulle parkera säger jag "Åh där är det jätte fint, där har jag handlat förut" (Jag kommer ihåg att jag drömde om den butiken för någon dag sedan, men det är konstigt att jag kommer ihåg en dröm i en dröm)
Vi gick in och började handla, Marcus köpte massor med glass till oss. Och mamma köpte grillade revben och bakpotatis. Jag säger bland annat till mamma att det kanske är onödigt att köpa så mycket revben eftersom vi inte vet om det är gott med revben i Växjö. (Förmodligen för att revbenen här i stockholm smakar bajs)
Sedan är det dags att åka hem från Dennis. Alla tar på sig och går ut. Men eftersom jag är så orolig av mig börjar jag leta runt ifall någon har glömt något. Under Dennis skohylla hittar jag ett gäng med små skor. Skor som Anton har glömt. JAg försöker ta reda på vilka som passar honom i dag. Eftersom han tydligen hade glömt 20 olika par under den där skohyllan så fanns det en salig blandning med storlekar. Det sltar med att jag får stressa som en liten gris för att inte mamma med familj ska åka hem utan mig, och sen blev jag väckt.

Det är otroligt hur mycket man hinner drömma på en natt. Och det är otroligt att man hinner tänka så otroligt mycket. Allt jag tänkte undertiden vi höll på att kracha bilen till exempel. Vad kommer att hända? Vad ska pappa säga? Kommer någon att dö? Varför bromsade han inte? Jag började också tänka redan då på bortförklaringar. (Undra om det förklarar hur jag är?)

Någonting som jag tycker är ännu mer otroligt är, Hur kan jag komma ihåg en annan dröm när jag drömmer? Jag hade glömt bort den drömmen om när jag sprang omkring i en ICAbutik och träffade människor jag kände, och skulle rädda någon stackars person och åkte tåg. Men tydligen hade inte mitt undermedvetna glömt bort den drömmen.

Nej nu börjar jag bli hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0