Eftermiddagssömn.

I dag när jag kom hem var jag så groteskt trött så jag gick och lade mig en stund. Och här sitter jag nu, Nyvaken och halvpigg.
Jag är en sådan där människa som behöver minst 8 timmar sömn varje natt. Får jag inte det så är jag inte människa innan jag sovit ikapp den förlorade tiden. Jag går och läggr mig 22 - 22,30 varje kväll. Jag går upp 5,30 Och om man räknar med att det tar ett tag att somna så saknas det ju en liten bit på åtta timmar. Så därför brukar jag vara tvungen att vila en stund när jag kommer hem, för att inte somna ståendes eller skälla på sambon hela tiden.
Men denna veckan trodde jag att jag hade kommit in i rytmen på citymail, och vant mig vid att gå upp tidigt, så jag struntade i att vila när jag kom hem. Och sedan så tycker jag inte att det är så trevligt att sova när man har besök.
Men Jag trodde fel. Jag har varit skittrött hela dagen, och jag höll på att inte orka gå hem alls och när jag klev innanför dörren och sambon fick syn på mig så sa han kort och gott "gå och vila en stund".
Det syndes nog på mina röda ögon att jag var trött som en gnu.

Men nu är jag ju pigg! Och det är snart läggdags. Typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0