Härlig dag.

Jag slutade 12,40 i dag. Och efter det otrevliga besöket i Tumba centrum så åkte vi hem. Det var jätte varmt och jag glömde att kolla temperaturen på vägen hem. Men större delen utav eftermiddagen så hade vi balkongdörren öppen och katterna sprang ut och in som barn på våren.

Eftersom det blir lite mer trafik på eftermiddagarna så får Frasse vara inne från fyra till sex på dagarna. Och det efter att en granne kommit och talat om för oss att han fick bromsa för katten på vägen en dag när han var på väg hem från sitt jobb.
Men eftersom det är ljust så länge på dagarna nu så fick frasse gå ut vid sex igen. Och han var så glad. Jag gick ut på balkongen flera gånger för att ropa in honom. Men han satte sig bara och tittade på mig en stund innan han hoppade in i skogen igen.
Han kom in först när klockan var över nio och det var kolsvart ute. Den lille busen.
Jag är inte så förtjust i att han är ute när det är mörkt heller. Eftersom det är då den vackra räven kommer fram. Och som vi alla vet så äter rävar katter!

Men Tussan får vara ute och springa hur mycket hon vill. För hon är uppvuxen här och har bott här i fyra år och aldrig någonsin blivit skadad. (peppar peppar) Så jag känner mig trygg i att hon klarar sig och känner till alla faror.

Och för dom som undrar, så är Frasse en ungkatt och kommer få mer frihet när han blir äldre och slutar komma hem med målarfärg i pälsen och sopor i munnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0