Jordens undergång är här.

Jag har fasat för den här dagen.
Den värsta dagen på hela året.
Det är dagen när man upptäcker att färstingarna har vaknat.
Tussan har en pytteliten röd fästing på sin hals. Så liten att den inte ens går att få bort. Och det är hemskt jobbigt att veta att den sitter där och plågar henne när man inget kan göra.
Tur att jag har fästingmedel hemma. Om jag häller på det på Tussan sen när hon kommer hem, så kommer fästingen dö och trilla av.
Och inga mer fästingar kommer förhoppningsvis bestiga mina lurvbollar.
Det är Frontline vet, till katter. Och det är super bra. Tussan använde det hela förra säsongen och hon hade inga fästingar alls efter att vi började med det. Men man får vara försiktig för det är ganska giftigt för katterna om dom får för sig att tvätta sig direkt efter.
Men gud vad effektivt det är.

Och asen dör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0