Mina katter.

Tänkte visa bilder på mina katter.

                       

Katten på bild ett är Tussan. Hon är en 5 årig perser och norsk skogskattskorsning.

Det andra kreaturet är Kapten Fransson (Frasse) Han fyller ett år i maj. Pappan är okänd och hans mamma är enligt stamtavlan 50% bondkatt 50% maincoon.
Därav hans groteska storlek.
Jag har normala bilder på Frasse också. Men jag tyckte det var roligare så här.
På mittenbilden ligger han på rygg på min mage och sover. Han somnar när man kliar honom på magen. 
Och eftersom han ligger på rygg gör ju tyngdlagen sin del i hans ansikte.

Tussan är en snäll fin katt.
Medan Frasse är ett litet monster.
Men jag älskar dom båda två lika mycket!

Anledningen till att jag mest skriver om Frasse är för att det är han som gör alla konstiga saker. Tussan är ju gammal tant nu så hon är mest ute och jagar eller sover när hon är inne. Så det blir mest "sovbilder" på henne och ganska lite hyss gjorda.

Men jag vet minsann att hon kan om hon vill.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka sötnosar till katter du har!!!!! Kram Hillebill!

2009-04-21 @ 22:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0