Mobbad.

Min katt är mobbad.
Det går en stor orange katt här utanför ibland som jagar alla katter som bor här.
Både min Frass och min Tuss. Och grannhusets svartbruna sak.
Sambon såg på film i dag och hade rullat ner för att solen speglade sig i tvn.
Telefonen ringde, Och det var vår söta granntant som bor våningen ovanför och som brukar se efter våra katter.
Hon sa att hon hade sett den orangea och den svartbruna katten jaga Frasse.
Sambon går ut på balkongen och ser Frassenasse i ett fönster, och på balkongräcket sitter den svarta saken och nedanför räcket sitter "röda faran" som granntanten kallar den orangea katten.
Katt orange brukar även jaga katt svart. Men det är så att katter faktiskt kan gå ihop för att jaga bort en gemensam fiende.
Och eftersom Frasse är yngst så är han nyast i reviret. Och därför den som ska bort först tydligen.
Men han är ju ingen fara om dom tänker efter. Han jagar inget som lever. bara redan döda grodor och skräp. Och han ä'r inte ute efter honorna eftersom han är könsstympad.

Ser jag den andra katten på mina katters balkong igen, då hämtar jag vattensprutan i badrummet!
Tur att katter är rädda för vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0