Sen kväll.

Eftersom Frasse alltid ska sova när jag sover så var ju han ganska pigg ikväll. Klockan tolv gick jag ut på balkongen och ropade på honom. Och uppfostrad som han är så kommer han traskandes. Han tittar lite på mig i ögonvrån, och fortsätter i snigelfart förbi balkongen.
Eftersom jag inte vill att han är ute på nätterna så gick jag ut för att hämta in honom. Han ligger platt som en pannkaka och försöker gömma sig i gräset. Jag sätter mig på huk och ropar lite glatt.
Och eftersom Frasse är så snäll kommer han fram till mig. Innan jag hinner lyfta upp honom, vänder han och kutar i väg.
Jag tröttnar och vänder för att gå in. Då hör jag hur det trummar i marken, Och förbi mina fötter svoschar en katt. Än en gång lägger han sig och försöker gömma sig i gräset.
Till slut tröttnar han på att leka datten. Och jag får ta med mig honom in.

Och folk undrar varför jag inte vill ha barn!?

Jag har en tonårsdotter som är ute och ränner på nätterna. (Tussan)
Och en liten krabat som börjar bli tonåring och trotsig, och försöker tänja på tidsgränserna. (Frasse)

Kommentarer
Postat av: annika

Vadå?

Du har väl alltid sagt att du vill ha barn?

Eller blandar jag ihop dig med nån annan nu kanske?

jag har ingen hjärna kvar...börjar bli gammal och det är varmt...

2009-05-02 @ 15:48:59
URL: http://annikasdagbok.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0