Städdag.

I dag har våran Vibo-värd utsett en städdag. Det är en dag när man ska gå runt på gården och kratta löv, Plocka lite skräp och sopa grus.
Jag tänker inte vara med.
Både jag och Granntanten tycker att dom borde anställa vaktmästare till sådant. Vaktmästarna klipper ju knappt gräset här på sommaren.
Inte nog med att vi betalar överpris för en lägenhet som trillar isär. Nu ska vi utföra trädgårdsarbete också.
Jag är trött på att jobba gratis.
Det är ju visserligen frivilligt att vara med. Och det brukar bara bli Vibo-värden och hennes familj.
Men själva idén är usel.
Hjälp till i vår arbetslösa värld och anställ fler vaktmästare Borkyrkabyggen!

Då kanske man slipper vänta en månad innan man får felen fixade.

Sist jag hade fel i min lägenhet så hade jag fel på:

Låset i ytterdörren var trasigt.
Ringklockan hade trillat ner.
En lysknapp i vardagsrummet var trasig.
Fogarna i kaklet började lossna.
Ingen utav dörrarna inne i lägenheten gick att stänga.

Låset och ringklockan fixade dom. Vi fick till och med en ny ringklocka. Men först efter att vaktisen försökt laga den gamla stackaren från 70 talet.
Vi hade en "dimmer" (en sådan där lysknapp man kan vrida på) Vi fick en ny. Fast utan dimmer.
Fogarna i köket är svarta. Hålen som blivit när det trillat bort, fyllde han med VITT silikon.
Anledningne till att dörrarna aldrig gått att stänga är, För att dom har bytt dörrar en gång i tiden. Men struntat i om låset och hålet sitter i samma höjd. Så vaktisen fick ringa en dörrsmed eller vad tusan det heter, som fick komma och Flytta den där metallbiten som sitter på dörrkarmen. och det är inte snyggt gjort.

Men annars så är det ju fint... eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0