Vårkärlek

Jag är helt förälskad i årets vår.

Jag och sambon gick en promenad nyss.  Helt underbar var den. Jag fick gå ganska sakta eftersom jag fortfarande har trän ingevärk i mina vader. Men det gjorde bara promenade ännu mer mysig, eftersom ajg nu hann med att se min omgivning.
Solen sken och det var varmt. När vi var på hemvägen så började det bli lite kalare. Men det kändes bara som en sommarkväll.
Familjer grillade, och det luktade ljuvligt. Och man hörde barn som lekte i trädgårdarna och endel som hade tagit fram sparkcyklar och åkte fram och tillbaka på gatan utanför huset.
Åh, vad mysig våren är!

Men det finns inget gott som inte har något ont med sig. (Självklart tänker dom som känner mig nu.)

Nackdelen med att ha flyttat till tullinge när man är en köttälskare som älskar grillat kött är att man inte känner någon som bor i hus. Alla våra vänner och sambons familjemedlemmar bor i lägenheter. Och man får inte grilla med kol på balkongerna.
Det vore så skönt med en trädgård att kunna grilla i och spela lite kubb på sommarkvällarna.
Vi har ju en jättemysig grillplats i skogsslänten. Med en liten trappa ned, ett tak med möbler under och en stor murad grill. Det är jätte mysigt. Men den platsen är förfallen. Vi försöker få pengar utav hyresvärden för att rusta upp den. Men alla som någonsin bott i botkyrkabygggen känner till kvalitén på deras lägenheter och hur snåla dom är.

Mamma! Tänd grillen så den är klar när jag kommer i juli!

Kommentarer
Postat av: Mom

Ok, ska göra det, men hoppas att du kommer lite tidigare förstås.

2009-04-02 @ 20:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0