Att sluta skolan.

I dag börjar barnen skolan igen.
Därav även min lillasyster. Min lillebror började i går eller på onsdag.
Jag kan inte förstå varför alla säger att dom längtar till skolan är slut och får börja "leva" sitt eget liv.
Som det ser ut nu så finns det inga jobb. "Men det är ju skönt med ledighet" tänker dom istället. Men vad ska du göra på din ledighet om du inte har någon inkomst?

En kvinna berättade för mig att hon hade varit inne i stan när det var studentjippo.
Det satt två gubbar på en bänk, och lastbilarna åkte förbi med skrikande barn och hög musik, varpå den ene gubben börjar klaga på oväsendet. Den andra gubben svarar lite tröstand "Låt dom vara glada, dom vet inte vad dom har att vänta sig."

Och lite så är det. Det finns inga jobb. Ingen inkomst. Det är lägenhetsbrist och finanskris. Vad är det att längta till?

Fast det är klart. Vill man bo hemma hos mamma tills man är 30 så är det ju inga problem.
Men jag tvivlar på att det finns många mammor som vill ha sina vuxna barn boendes hemma och snylta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0