Det blev Fredag.

I Fredags körde mormor hem mig.
Det var ju min "träffa pappa" dag.
Han hämtade mig efter jobbet och jag snodde en macka i hans kylskåp. Han åkte i väg och inspekterade älgtornen så allt är i sin ordning innan jakten sätter i gång.
Då passade jag på att snika åt mig en långklänning från Lindex som mamma betalade och en glass som mormor betalade. Det var smaskens.



Tidaholm är så vackert på sommaren.

Efter glassätande och storshopping åkte jag hem till en gammal vän från skoltiden.
En Cajsabajsa. Vi gick en promenad i värmen och slog oss sedan ner i soffan med en isglass och tjötade skit. Det var trevligt att träffa flickestumpen.
Vi har pratat med varandra på internet en hel del. Men det är säkert tre-fyra år sedan vi sågs. Typiskt oss att vara så slappa att inte orka umgås.

Sedan kom min käre far hem igen och vi skulle åka till Hjo och se på dragspelsstämman.
Det är en helg då alla människor som tycker om dragspel samlas på campingen i Hjo och umgås och spelar med varandra. 



Pappa bjöd på kebabrulle innan vi åkte och vi skulle precis till att åka när pappas bror Gåvert ringde och frågade om vi ville åka med dom i Gåverts Ford fairline 59:a. Och det ville vi ju.

Pappa är förtjust i raggarbilar och njöt hela resan dit och hela resan hem.



Så här glad blev han.
 När vi kom tillbaka till Tidaholm körde pappa hem mig till min mor.
Där jag spenderade natten.
Tänk om jag hade vetat redan då vad jag skulle utsättas för dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0