Halv tolv.

Klockan i vardagsrummet har stannat. Men vad gör det?
Tid är inte viktigt på en lördagskväll.
Klockan är halv tolv och jag är uttråkad, men inte trött.
Vad gör man då?
Promenaden tog vi tidigare i dag. Vi stötte på lingon, igelkottar och fladdermöss. Även en och en annan liten tös som var ute och gick med en alldeles för fet labrador samtidigt som dom tjuvrökte, och tittade förskräckt över axeln för att se om det var någon som kanske kände deras föräldrar.

Jag gjorde ett storkok i dag. En smarrig köttgryta med lök och morötter. Den blev gudomlig om jag får säga det själv. Vi åt oss mätta,och sedan blev det tre lunchlådor och en paket med gryta att tina till middag i framtiden. Det var ett så stort kok så det nästan inte fick plats i grytan. Det ni!
Man får passa på att göra massor när man väl gör. Ska det vara, så ska det vara rejält!
Eftersom det tar sådan lång tid att göra köttgryta för att morätterna och köttet ska bli mjukt och gott så tar det alltid emot att ställa sig och göra det.
För jag har en förmåga att alltid vänta tills jag är svinhungrig innan jag börjar med maten. Och då har man inte lust att vänta i flera timmar på att det ska bli klart.

Jag är den lata personen som hellre äter nudlar till middag än ställer mig för att laga mat.
Men sätter jag väl igång så är det ju faktiskt ganska kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0