Så kom Fredagen.

Så kom Fredagen.
Jag vaknade upp hos min mor, inväntade Elin, sydde upp klänningen, och gosade med kattungarna.



Jag och Elin hade bestämt att vi skulle åka till baskarp och bada i vättern.
Hennes familj med vänner var redan där så hon skulle bara hämta mig.
Innan vi åkte så ringde Julia och ville absolut följa med och bada så vi fick åka ut till hennes pojkvän i skogen och hämta henne först.
Där klappade vi på grisen Ragge och kaninen som ser ut som en smörkola.
Sedan åkte vi och hämtade Elins karl Rickard och till slut kom vi iväg till baskarp.
Där skulle vi åka ring efter Elins pappas båt.
Det gjorde vi vill jag lova. Det fanns även dom som åkte vattenskidor.



Julia ser gråtfärdigt på när Emma åker ring. Hon vet att det är hennes tur sedan.



Det var jätte härligt. Alla brände sig.



Emils kompis Anton hade en säregen stil när han skulle åka vattenskidor. Men det funkade.



Julia i "dödens ring"

Efter Julia hade åkt så var det min tur. Elins pappa gjorde allt för att få av mig från ringen. Och han lyckades till slut. Han körde över sina egna svallvågor och gasade som ingen annan. Ringen slog runt och jag slog i min axel och mitt lår i vattnet så det sved lite.
Men fy tusan vad roligt det var!



Elin är kär i den finkorniga sanden.

Efter badet åkte vi hem till Elin och Rickard och åt lite grillade revben, färgade håret på Elin och spelade sällskapsspel hela natten. Det var så mysigt så mysigt.
Mitt i natten åkte jag hem till min far.
Sedan blev det söndag och jag hade träningvärk i hela överkroppen efter "dödens ring" Jag och pappa hängde mest hemma och klockan tre gick bussen.
Sedan var jag hemma igen halv tio på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0