Handla lunch.

Vaknade tidigt i dag. Det är bra. För jag ska jobba i morgon. Då kan jag somna i kväll.
Ska snart ge mig iväg till Tumba och handla lunch till i morgon.
Har i allt julande glömt det.
Det är en julgudtjänst på tvn i bakgrunden.
Det är en farbror som sjunger Strålande jul just nu. Och jag tycker inte att han sjunger den på ett fint sätt.
Tydligen så skulle scouterna komma med en eld från betlehem som har brunnit i flera tusen år.
Hur kan man vara så säker på att den aldrig har slocknat?
För tusen år sedan när dom kristna och muslimerna slogs om betlehem måste ju någon ha gått och blåst ut ljuset. Bara för att jävlas.

Och den människan sitter säkert på ett moln i sin himmel och skrattar gott just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0