Jävla bajsdag!

Arbetsförmedlingen tvingade iväg mig till dom i dag. Jag tog bussen till tumba, där blev jag ståendes. Alla bussar blev inställda för inte ens plogbilen kom fram.
Jag ringde arbetsförmedlingen och dom undrade om jag kunde vänta till klockan tre. FUCK YOU tänkte jag. Jag är redan sjuk, vill itne bli sjukare.
Jag skulle kontakta dom igen den 11:e januari.
Så med det problemet ur världen så hade jag ju bara ett problem kvar. Hur tusan ska jag ta mig hem?
Där står jag i Snöoväder i Tumba med bara inställda bussar runt mig.
Jag ringer Sambon och klagar på min sjuka hals, han säger "Gå hem" Och jag säger "Det är ju för fan en halvmeter snö på gångbanan"
Sambons kollega kom och hämtade mig med sin bil.
Det var rart.

Och inte nog med det. Utanför mitt hus har inte Botkyrkabyggen plogat något. Så när innan jag kom ut till vägen som plogades i går och hade hjulspår i sig var jag snöig ända upp till knäna och stövlarna var fulla med snö.
Tack Botkyrkabyggen för att ni underhåller gården så jävla bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0