Lucia bakar inga kakor.

I dag är det Lucia om jag förstått allt rätt.
Min syster blev vald till årets lucia på hennes skola, och jag fick se allt genom bilder som min mamma har tagit.



Jag tog på mig ansvaret att fylla lägenheten med pepparkakslukt i eftermiddag.
Jag blev arg och tappade tålamodet, men uthärdade stormen och klarade allt gallant i slutet. Frasse var tålmodig till en början och satt på kökstolen och tittade på. Men även han tröttnade på att pepparkakorna fastnade på plåten, trots ett tjockt lager med mjöl, så han vände sig till slut om, lade en stor lång suck och somnade.



Men lite pepparkakor blev det som höll sig hela i alla fall.



Burken blev full, gubbarna opropitionella, (hur fan det nu stavas) och granarna blev sneda. Precis som det ska bli när det är hembakat.
Det luktar ju gott i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0