Fredagens äventyr.

Fredagen började med en stund på Antons simskoleavslutning. Även brandmännen var där och visade hur dom gör när dom ska rädda någon stackare i vattnet.



Efter det mötte jag upp Tova och Sandra. Vi Fikade och pratade och promenerade. Det var stekhett och jag brände mig på ryggen. Till slut tog vi vårat förnuft till fånga och gick till en badplats och badade fötterna och hundarna.





Isac är ett blötdjur som älskar att bada.



Det var några barn vid badplatsen som hade fiskat upp en stor kräfta med en håv. Den var vi ju tvugna att klappa lite på.

Efter en titt i Sandras nya (Tovas gamla) lägenhet så körde vi hem Sandra för hon skulle börja packa inför flytten, och Tova och jag hittade på egna äventyr. Vi letade efter nya bultar till hennes däck. Vi hittade nya bultar till hennes däck. Sedan åkte vi hem till hennes mor för byta däck.



Tova och Henning vet hur man sammarbetar.

Efter det mötte jag upp min far så vi kunde åka och handla allt till konfirmationsmottagningen. Det var stressigt för Elin var lite tidig och ringde och hetsade mig.
Vi skulle nämligen åka och bada.
Men när fvi kom fram till Vättern så bröt helvetet ut. Det började åska, regna och blåsa.


Så här såg vättern ut när vi kom fram. Elins föräldrar som suttit på stranden hela dagen sa att det var spegel blankt precis innan vi kom. Typiskt.



Det blåste så mycket så Rickard behövde inte ens hålla i handduken.

Vi bestämde oss för att åka hem till ELin och Rickard och grilla i stället. Och vi hann precis klart med grillningen innan ovädret nådde fram till Hömb. Då satt vi vid köksfönstret och lyssnade på ovädret och spelade sällskapsspel. Det var mysigt.



På Elins köksbänk står den här. Där i lägger man mynt om man vill sponsra en tågbiljett så jag kan komma och hälsa på. Elins påhitt.
Men vi har bestämt att pengarna ska bli bensinpengar till en utflykt istället. En lång utflykt.

Jag fick sedan skjuts hem till min Far. Jag skulle hjälpa honom med allt innan konfirmationen som är på lördagen. Men han hade inte fått tag på tanten med nyckeln till lokalen vi skulle ha. Så han skulle hämta bilen vi skulle använda på söndagen när vi hjälper min bror att flytta. Men då hade inte han lagt ut nycklarna till den innan han åkte till Västerås.
Pappas Tv-kanaler hade också försvunnit i ovädret.

Och det var inte slutet på Pappas otursvecka.


Kommentarer
Postat av: annika

men va fan där var den roliga bilden IGEN

hahaha

2009-07-08 @ 22:16:29
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0