Sista dagen.

Det är nu sista dagen på en spännande arbetsecka. Ty, det nalkas helg.

Vi funderar på att gå på Ice age 3 i kväll. Om jag orkar. Annars får det bli imorgon.
Det blev ju aldrig av sist eftersom jag fick jobba. Och jag orkar verkligen inte göra nåt på kvällen när jag kommit hem från jobbet.
På måndag kommer min far, min syster och eventuellt en eller två bröder. Om någon alls.
Min storebror har aldrig hälsat på mig här uppe. och jag har bott här i två år nu.
Men det är inte det värsta vill jag lova.
Min lillebror flyttade till växjö när han var 16. Växjö ligger närmre Tidaholm än Stockholm. Och Dennis har bott där i 5 år. Men Marcus har ändå inte tagit sig tid.
Som att han inte har haft semester någon gång under fem år.

Är det någon som borde klippa navelsträngen från Tidaholm så är det han.

Men jag är inte bitter.
Jag glädjs åt den familj som vill komma. Jag glädjs åt dom vänner som vill komma.
Det är vid sådana här tillfällen man märker vilka vänner som är riktiga.
Varför ska jag lägga all min tid när jag är i tidaholm åt att kuta runt till en miljon vänner och stressa, När dom inte kan sätta sig två timmar på ett tåg och hälsa på mig?
Varför ska jag hälsa på dig, när du inte vill hälsa på mig?

På tal om att pappa kommer. Jag måste städa. Annars får han en hjärtattack och dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0