Blä.

Nu har jag städat så jag är helt jättetrött.
Sitter och lyssnar på en gammal julsång som min bror och hans vän Anton aldrig gjorde klart. Jag tycker att det är hemskt synd. För den melodin är väldigt vacker. Och man blir nästan lite gråtfärdig när man hör den. För den låter sorglig och hoppfull på samma gång. Så där som en melodi ska vara.

Nu kommer Kevin vilken sekund som helst. Skulle gissa att hans far stannar en stund också.
Skulle vilja börja med maten. För jag svälter snart. Men det får vi ta när dom har kommit. Jag tror inte att kevin skulle bli allt för glad om han får värma maten när det delvis var han som bestämde att det skulle vara tacos i dag.

Det regnar också. Det har spöregnat konstant sedan igår kväll. Dom sa på nyheterna att det skulle komma 30 -40 mm i dag. Och det tvivlar jag inte en sekund på.
På min och Sambins kvällspromenad i går hade jag på mig mina vackra gummistövlar. Det slutade med att sambon sa "Nu får du sluta bete dig som en treåring, då går ju i varenda vattenpöl du ser" "Javisst, sa jag" och stampade lite så han blev blöt.

Oj, nu ringde det på dörren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0