Flyga drake.

I går läste jag klart boken Flyga drake utav Khaled Hosseini.
I dag såg jag filmen.

Till alla er som tänkt se filmen. Gör inte det.
Filmen är som en trailer till boken. Och enormt många viktiga delar saknas.
Jag trodde att om jag såg på den filmen, så skulle jag gråta floder.
Men så var det inte. Filmen saknade helt den känsla som boken ger.
Om man läser om filmen, så står det att det är en berättelse som svek. Det verkliga sveket kom inte fram.
Jag skulle kunna rabbla upp en mängd olika saker som är viktiga för berättelsen som saknas i filmen. Men då skulle jag förstöra för den som inte läst boken.

Men jag ber er. Ta er en timme var kväll och läs boken. Det är det värt.


Kommentarer
Postat av: M-L!

Hej!Synd att dom gör så när dom gör film!! Vad härligt du hade det i Tidahlm!! Minigrisen är fin!! Ha det bra!!

2009-06-03 @ 14:37:09
URL: http://newborns.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0