skyltfel.

I går kväll när vi var ute på promenad såg jag två intressanta saker.

På ett staket hängde en köpt tjusig skylt. På skylten stod det "Varning för lös springande hundar"
Menar dom "Varning för lösa springande hundar" eller "varning för lösspringande hundar"?
 Eller kanske dom till och med menar "Varning för löst springande hund"?

Sedan kom vi till idrottsplatsen. Där hängde det en skylt där det stod "Gräsplanen är helt avstängd p.g.a allt regn".
Jag sneglade förbi skylten och spanade ned mot planen. Tänk om det var översvämning? Eller kanske till och med sjunklera tänkte jag.
Det jag fick se var inget av det jag tänkte. Men det var minst lika kul.
Gräsplanen som var avstängd på grund utav regnovädret, stod med vattenspridare på.

Kanske är det så, att regnet torkar ut gräsplanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0