SL i ett nötskal.

Jag var nyss och handlade i Tumba.

Det går en buss i från Tumba mot visätra sportcenter som jag brukar ta hem.
Buss nummer 713.
Bussens startstation är Tumba.
Nu är det så att den bussen nästan alltid är sen.
Och jag frågar mig varenda gång:

Hur kan en buss vara sen, som inte ens har startat?

Det kostar 690kr i månaden att pendla med Stockholms länstrafik. Och bussen kan inte ens börja i tid.
Är det så det ska vara?

Det roligaste är ju på hösten när alla löv börjar falla. Då är alltid pendeltåget försenat. På grund utav löv på spåren.
Men faller inte löven varje höst? Varför åtgärdar dom inte problemet så dom slipper det nästa år, Och nästa efter det?
Borde dom inte veta nu efter sådär femtio år med pendeltrafik att löven ställer till det på hösten?

Tydligen inte. Det är en ny överaskning varje höst.

Och till råga på allt så skvätte en bil ner mig på vägen hem från den 20 minuter försenade bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0