Vad hände i torsdags och fredags?

I Tordags åkte jag Som jag redan berättat till min gamla hemstad Tidaholm.

Jag klev upp i ottan och skulle ta bussen till pendeltåget som skulle ta mig vidare till tåget mot skövde där min mor så flitigt väntade på mig.

Men Stockholms länstrafik var lika opålitlig som alltid. Bussen kom 20 minuter för sent så jag missade två pendeltåg och var bara några få minuter från att missa tåget mot skövde.

Jag var så stressad så jag höll på att skita ner mig.


Jag kom i alla fall fram till slut och mötte min mamma i skövde. Vi åkte och handlade på den nya Ica i Tidaholm. Och jag kan ju meddela att jag var mycket besviken på den butiken.

Tidaholm är en pytteliten stad. Och det är just att den är pytteliten somn är charmen med den. Så jag var inte särskilt förtjust i att dom hade byggt en stor modern Icabutik som hade platsat i en storstad. Det förstörde den där småstadscharmen.


Vi åkte hem efter att ha handlat och åt Tidaholmspizza som är den godaste i sverige och färgade håret. Det blev misslyckat som vanligt men jag överlever.
Sedan fick vi finbesök utav Julias pojkvän och hans mamma Hillebill. Vi drack bubbelvatten och åt massa kakor. Det var gott. Och Julia den bortskämda ungen fick presenter. Inte för att hon fyller år eller något sånt. Nej, hon fick presenter bara för att hon finns.

Efter lite prat och tjaffs med syster blev det läggdags och jag väckte min syster hela tiden bara för att djävlas och för att hon skulle upp till skolan på fredagen.

När det sedan blev fredag åkte jag ner till stan och träffade några vänner och fikade och gosade med en hundvalp. Vi gick sedan vidare till parken och träffade Li och Johan och deras illa dotter Luna. Där åt vi lite glass och njöt utav solen. Det var fint.

Sedan fick jag skjuts hem för min mormor var på väg för vi skulle grilla. Jag passade på att somna i en solstol och brände min näsa och fick en ful "bonnabränna" efter mina shorts. På grund utav dens tarka solen så blev jag varm och fick för mig att bada i mammas pool. Det fick jag bittert ångra när jag kommit i. Ack, det var inte mer är 15 grader. Jag har aldrig uppleft att jag frysit så mycket om mitt kön förut. Och eftersom det var så kallt så vande man sig inte efter ett tag heller. Jag klev upp och försökte värma mig i solen.

Vi åt gott och mormor åkte hem. Då var det dags för Julia att åka till den där killen. Jag följde med för jag ville klappa grisen. Grisen blev klappad och han grymtade. Hillebill visade hur fint han lyfter på benet som en hund är han blir kliad på magen. Men jag trivdes bra med att bara klappa på nacken. Han var sträv.

Vi åkte hem igen och jag spelade The sims på barnens dator. Jag gjorde mig, min sambo, Tussan och en svanslös grå katt som fick vara Frasse. Men datorn var så seg så det var inte roligt att spela sims när det hängde sig hela tiden. Vi umgicks lite innan det blv läggdags igen. Mamma skulle upp och jobba nästa dag.

Och jag skulle iväg på fler äventyr.



Sandra och Rock.



Veronica och Tova.



Glassgänget.



En del utav familjen.



Min nya kompis som blir kliad på magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0