Vattenfast?

I bland undrar jag om Frasse känner på sig vad som ska ske.
Han har gått omkring och mjauat lite oroligt hela dagen. Antingen är det för att han ska till veterinären i morgon. Eller så är det för att jag håller på att packa min väska.
Min förra katt Rolf blev alltid sur när jag tog fram väskan. För han ville ha mig hemma. Han bet mig i benen var gång jag gick förbi honom, och han satte sig alltid på väskan så jag inte kunde packa den. Min söta stackars lille Rolfie.
Usch vad jag saknar honom.

Här är en bild på Frasse som förgäves försöker lapa sol genom fönstret.
I morgon om vi kommer hem tidigt får han sola på riktigt!



Jag har kommit på en sak. Det är inte roligt att upptäcka att en ögonskugga gått sönder i sminkväskan.
Det är heller inte roligt att försöka tvätta bort skiten från alla penslar, pennor, askar.
Och inte kunde jag någonsin tro att ögonskugga var så vattenfast!
Det är det ju inte när det sitter i ansiktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0