En tår.

En tår rinner ner för min kind. Den är varm, och lämnar en våt kanal efter sig. Den rinner ner till min haka och faller sedan ner i mitt knä.
En ny tår samlas i min ögonvrå. Jag blinkar och känner hur även den sakta rinner ner för min kind och tillslut landar i mitt knä.
Jag orkar inte bry mig om att torka mina kinder. Dom får vara blöta, det bryr jag mig inte om.
Mina solglasögon ligger och hånflinar åt mig på bänken i hallen.
Jag tittar på dom och går där i från.
Det känns som att jag vill rulla ner i mina fönster. Men jag undviker dom. Jag vill inte se skiten utanför.

Jag kände tidigare idag att jag behövde lite ljus i min vardag. Jag gick ut på balkongen, blundade och vände ansiktet mot solen. Men jag kände ingen värme mot mitt ansikte.
Jag öppnade sakta mina ögon, sakta.
Men allt jag såg var SNÖ!
Det snöar, nu. Mitt i mars. I vårens månad.

Ibland ångrar jag att jag flyttade norr ut.


(Jag gråter inte på riktigt faktiskt.)

Kommentarer
Postat av: annika

Ja det var den faktiskt!

manne tyckte det med...kanske blir en sån då?

det vore ju onekligen Jag att komma i svart till mitt eget bröllop haha

2009-03-22 @ 19:00:29
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0