Förklaringen

Jag tänkte att jag nu ska berätta varför jag har så ont.

Jag behövde inte köra moped i går på praktiken. Men jag var tvungen att cykla.
Jag har inte cyklat på flera år. Och varje gång jag cyklar, så cyklar jag omkull (nästan)
Jag fick en tjusig orange citymailcykel, fullastad med post både i fram och bak i stora väskor.
Dock var det bara fullt i den ena väskan där bak. Vilket resulterade i en väldigt ojämn vikt.
Jag trampar i väg och kommer till en uppförsbacke med rullgrus och en kurva. Kurvan går åt vänster och det är på vänster sida den tunga väskan sitter. Vilket resulterar i att jag trillar och skrapar sönder mina händer och min ena armbåge.
Jag har svinont.
Men inte lika svinont som jag har i vaderna idag. Jag har lyckats införskaffa mig väldigt mycket träningsvärk.
Jag beskrev cyklepasset så här igår. "Tänk dig att du har tränat så mycket så benen nästan viker sig på dig. Och du är så trött så du nästan vinglar fram. Då är det tre timmar kvar."
Och jag håller kvar vid den beskrivningen.

Men jag är väldigt stolt över mig själv faktiskt. För trots att jag vurpade och var skittrött, så gav jag inte upp.
Och tänk vilken fin figur jag får till sommaren om jag fortsätter i samma tempo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0