I-landsproblem

Jag kan ibland ha svårt att förstå och att känna förståelse för människor som inte tycker och tänker som jag.

I morse klev jag in i duschen och upptäckte ganska snart att det var något som inte stämde.
Givetvis så var temperaturen stekhet!

Min sambo, han duschar lite varmare än mig. Så lite varmare att vi båda utan problem kan mötas någonstans i mitten om vi får för oss att trängas i duschen samtidigt.
Men sambons bror, som har "bott" hos oss ett tag, han duschar i kokande vatten. Ett halvt varv varmare än mig.
Jag höll på att brinna upp.

Jag kan inte förstå varför man måste duscha så varmt.
Jag tycker att det är skönt att duscha svalt. Det känns frächt och uppfriskande.
När man duschar varmt så tycker jag att det känns svettigt och klibbigt, och då kan man lika gärna strunta i att duscha.
Jag kan helt enkelt inte på något sätt hitta en enda bra anledning till att duscha varmt.

"Man duschar inte för att det är skönt. Man duschar för att bli ren."
Citat från filmen Den bästa sommaren, som för övrigt är en av dom roligaste svenska filmerna på denna planet.

Kommentarer
Postat av: annika

kom hit då...så kan vi ta en pizza på Alcamo ;P

2009-03-21 @ 18:05:39
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/
Postat av: CajsaLisa

"Passa på och skratta nu, man vet aldrig när det blir kul näta gång"

2009-03-22 @ 16:02:52
Postat av: Angelica

Åh jag älskar den filmen!!!ser den om och om igen...en komplett film man kan skratta gråta snyffta vrålskrika ja allt!!!

Kram angelica

2009-03-26 @ 23:18:25
URL: http://kortmakeri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0