Minnet.

Eftersom jag har ett väldigt bra minne, så kan jag ju berätta att jag glömde av min tvättid i går.
I dag är en väldigt bra dag ska jag be att få tala om. Jag sov till klockan halv ett,  Och jag har inga som helst planer. Mer än att jag ska laga köttbullar till middag.

Och på tal om middag.
I min familj, har man alltid ätit frukost (macka flingor, kräm, gröt) middag (varm mat) kvällsmat (macka, kräm, flingor, gröt, pannkakor) och där emellan har man fikat eller ätit mellanmål som det heter nu för tiden. Även dom flesta av mina barndomsvänner åt eller äter så här.
Men i stockholm har jag fått lära mig att man äter frukost, lunch (varm mat) middag (ännu mer varm mat) och sen ytterligare ett så kallat kvällsmål.
Helt sjukt!? varför ska man stå och laga middag två gånger på en dag? Och att ta med sig lunchlåda till jobbet är något som nästan aldrig händer. Då går man ut och äter.
Alltså, först äter man frukost, sen klockan tolv åker man till en restaurang och äter en smarrig biff med gratäng och bearnaisesås, eller kanske en pizza eller lasagne. Sen när man kommer hem så ska man sitta ner med familjen och äta en middag. Ännu mer mat. För att sen äta ett kvällsmål som består utav en macka och lite oboy. Är det konstigt att människorna börjar bli fetare hela tiden när dom inte gör annat än äter!? Och dom äter ju inte direkt lätt mat heller.

Jag och dennis har lyckats möta varandra på mitten. Vi äter luchmiddag istället. Alltså  lite senare än lunch och lite tidigare än middag. Och sen kvällsmat på kvällen.
Ganska bra, för han får då sin sena middag och jag får min tidiga middag. Nästan.

Anledningen till att jag började prata om mat är för att jag sitter och äter frukost nu. Och med tanke på vad klockan är så blir det nog en sen middag i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0