Nattligt besök.

Alla som känner mig vet att jag älskar djur.
Alla djur. Inte bara katter och hundar och sådana djur som man har som sällskap.

I kväll när jag gick ut på min balkong och syndade, så hörde jag fotsteg i den förbaskade snön.
Ungefär tio meter från min balkong står det ett fågelhus. Ett sånt där som man matar fåglarna i.
Fotstegen kom från det hållet så jag tittade dit.
Där kommer det en rådjursbock traskandes o nosar, för att se om det har trillat ut lite mat som han kan smaska i sig.
Han stannar mellan fågelhuset och min balkon (som är på nedersta våningen) och tittar på mig.
Han står kvar där en stund så jag börjar prata med honom. Han tittar lite till innan han lunkar vidare ner i skogen.

Jag som är så snäll gick in och hämtade ett äpple och lite bröd som jag slängde ut, i fall han kommer tillbaka.

Nu är denna trista snöiga dag räddad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0