Vem är jag?

Eftersom jag själv tycker att det är tråkigt att läsa bloggar när man inte vet vem personen är, hur gammal personen är,
hur personen ser ut eller var personen bor så tänkte jag faktiskt bjuda på det, här och nu.


Jag heter Lina.
Jag brukar uppfattas som elak utav mina vänner eftersom jag är brutalt ärlig. Men det uppsakttas också har jag fått höra.
Om mina vänner funderar på att köpa en tröja eller byta frisyr så brukar dom fråga mig först. Eftersom jag inte säger
"jo men det var ju fint" och sen vänder bort huvudet och spyr på deras beslut. Tycker jag att det är fint så säger jag det.
Och tycker jag att dom är helt galna så säger jag det också.
Jag skulle vilja ha vänner som mig när jag åker och shoppar. Det skulle vara så mycket lättare då.


Jag kommer från början från en liten småstad i Västragötalands län som heter Tidaholm.
En liten pittoresk stad där alla känner alla och där avundsjukan präglar varje människa.
En infödd Tidaholmare är väldigt patriotisk. Kommer det någon "utböling" eller om någon flyttat i från den lilla staden
och råkar få en lite annorlunda dialekt så tittar folk snett och viskar till sin vän
"det var det värsta vad märkvärdig han/hon har blivit" eller "han ska inte tro att han är något bara för att han lyckats göra något med sitt liv".
Men eftersom jag är en infödd Tidaholmare så kan jag ju inte säga något annat än att avundjuka är mitt andranamn.
"Hej, jag heter Lina och jag är avundsjuk." "Hej Lina"


Nu för tiden så bor jag i en förort till stockholm. Inte vilken som helst, utan den väl omtalade Botkyrka.
Ja se där, Botkyrka bor jag i. Jag har inte blivit så mycket Tullingebo än så jag vägrar säga att jag bor i Botkyrka.
Tullingebor har en förmåga att låtsas som att dom inte bor i Botkyrka, utan säger att dom bor i Tullinge som tydligen
är den "fina" delen av Botkyrka. Så här kan det låta när man träffar en Tullingebo: "Tja, var bor du då?" "jag bor i Tullinge"
"det är Botkyrka va?" "Njae, Tullinge är ju den finare delen utav Botkyrka, Dom försöker bli egen kommun"
Som att det kommer hända någon gång dom närmsta 100 åren.


Jag har faktiskt intressen också. Mina intressen är djur. Och då kanske man kan tänka
"Du bor ju i Stockholm, där finns det ju inga djur" Men det är ganska fel, för i min lägenhet bor det två katter.


Jag har ett hem. Att det ligger i Tullinge kanske ni har förstått, men att det är en tvårummare kanske ni inte visste tidigare.
Och att det dessutom bor två katter och en Sambo i lägenheten får man ju inte glömma.
Och alla hackspettar, ekorrar, rävar, rådjur och näbbmöss som springer i skogen utanför min lägenhet får man ju inte glömma heller.
Ack dom är viktiga för klimatet.


Kommentarer
Postat av: annika

du går bara in på det arkiverade inlägget och ändrar hur du vill.

2009-03-20 @ 11:56:19
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/
Postat av: annika

om man kollar på mest aktiva listan på blogg.se finns det en blogg där som heter Designa din blogg

kolla där om du vill ha tips =)

2009-03-20 @ 11:59:14
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/
Postat av: Mom

Ja, ni bor faktiskt väldigt fint men i fel stad...Jag vill ha dig lite, lite närmare.

2009-03-20 @ 15:36:26
Postat av: Josefine

Ha en trevlig fredagskväll! :)

2009-03-20 @ 19:44:09
URL: http://jjossues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0