Att växa upp.

I morgon ska jag åka in till city och möta min lillasyster som ska på klassresa till Stockholm och har fem timmars egen tid.
Jag ska dit och följa med henne när dom ska shoppa, så dom vågar lämna "turistströget" och slipper alla tråkiga souveniraffärer.
Jag har även fått 200 kronor utav mamma att spendera på lunch och någon liten present till mig själv. Jag börjar fundera på om det är "barnvaktspengar" så jag inte ska ringa Julia i morgon när jag är trött och säga att jag inte orkar åka in så hon och hennes små vänner virrar bort sig bland alla "fula gubbar" och "knarkare".
För enligt mormor så finns det bara sådana i Stockholm. Hon tror även att alla som åker tåg är sådana så därför får inte min syster ta tåget och hälsa på mig själv. För tusan, hon är 15 år! Hon behöver få känna att hon klarar av saker själv och inte är något litet barn längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0