Färsking.

Jag åkte till centrum och köpte färskpotatis och blomjord.
Jag har längtat som en idiot efter färskpotatisen och det blir en grillad liten köttbit till.
Jag längtar till den har kokat klart.

Äntligen tog jag tummen ur och köpte blomjord. Nu hoppas jag bara att blomman ska överleva. Jag har nämligen kapat en kvist utav min favoritblomma och haft den i vatten så den fått rötter. Så fan ta den om den inte vill överleva min plantering.

Det var jättevarmt och skönt ute när jag gick till bussen. Nu är det verkligen sommar på riktigt.



Jag passade även på att ta kort på den mysiga vägen till bussen. Jag älskar att jag har skogen precis utanför.

När jag var liten så kunde jag gå i skogen i evigheter. Bara gå och gå och gå. Bara för att det var så lungt och skönt, och för att se vart man hamnade.
Att gå i skogen på sommaren och känna alla dofter och bara vara ifred med sina tankar är underbart. När jag var liten så fantiserade jag alltid att jag var en häst. Och jag tror inte att någon som kände mig på den tiden är förvånade.

Jag plockade även mycket blommor när jag var liten. Det var inte min mamma förtjust i. För vägen hem från skolbussen tog minst dubbelt så lång tid när blommorna började växa. Och mamma fick alltid sätta dom i vatten på köksbordet och låtsas att hon blev jätte glad varenda dag är jag kom hem med en ny bukett.

Mamma, vill du ha en blomma?

Kommentarer
Postat av: Mom

Jaaa, det vill jag. Förresten så blev jag alltid glad men det kunde vara lite svårt att få dom o överleva när du vissa gånger gått o kramat i dom länge innan du kom hem med dom.

2009-05-24 @ 20:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0