Skadad Bebis.

Ja vart ska jag börja?
Dagen blev inte riktigt som jag hade planerat.

Sambon kommer nerspringande till tvättstugan och skriker "Du måste komma, Frasse är skadad"
Jag springer hem och möter en liten dyster katt som inte kan gå.
Det får bli en resa till Bagarmossens djursjukhus, som är så bra så dom har dygnet runt öppet och helgöppet för akutfall.
Det visar sig inte vara något som är brutet i alla fall. Men jag måste hålla koll så han går på lådan och äter ordentligt. Och inte kissar blod.
Om han börjar bli sig konstigt måste vi åka in med en gång.
Han satt och vaggade i hallen i  någon timme förut, och han försökte gå en bit. Men det var bara framdelen som gick och bakdelen satt kvar. Så jag lyfte upp honom i soffan hos mig. Så där har han somnat nu.

Men han har varken ätit, druckit eller varit på lådan än.
Jag hoppas verkligen inte att han har skadat blåsan. Den kan man inte laga.

Och jag är så otroligt tacksam för mina fina grannar. Utan dom hade Frasse inte kommit in så fort. För det var en granntant som skulle ta kort på Frasse genom fönstret, som såg att han inte klarade av att gå upp på brädan till balkongen. Så hon kom ner och sa till Sambon som fick gå ut och bära in honom.

Min älskade lille plutt!


Kommentarer
Postat av: annika

Lille kapten är skadad...tänker på honom!

2009-05-09 @ 22:23:02
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0