Stråbärrys.

Det stod en överaskning till mig i kylskåpet när jag kom hem i dag.
Sambon hade köpt jordgubbar till mig. Den här gången var dom från belgien.
Jag längtar tills dom svenska jordgubbarna kommer. Och jag längtar som en galning efter färskpotatis!

Färskpotäter mä en redi köttabete te!

Vår telefon är populär i dag. Den ringer hela tiden. Men det är inte någon som vill prata med mig. Eller jo, min lillasyster ringde förut.
Hon är 15 år gammal och kan inte bestämma sig för om hon vill åka till stockholm på klassresa eller åka till Ullared. Svårt val?
Hon sa att hon ville köpa kläder som ingen annan har. Bor man i Tidaholm och vill ha kläder som ingen annan vill ha, så ska man inte åka till Ullared.
Sedan sa hon också att hon ville ha snygga kläder. Det får man heller inte i Ullared.
Klart man vill spara pengarna och passa på att åka till Stockholm för att handla sommarkläder.

Det är lite lustigt med högstadie elever som åker på klassresa till huvudstaden. Dom ska handla massa kläder och bli supermoderna tänker dom.

Men dom handlar på H&M och äter på McDonalds.
Heja vad nytt. Det kan dom ju göra hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0