En lurad mamma senare.

Jag är inte hemma i dag. Jag är inte på jobbet heller.
Jag är nämligen i Tidaholm. Min mormor lurade mamma till tågstationen, och vilken överaskning hon fick. Jag kom åkandes där i rulltrappan.
Fem i halv tio klev jag på tåget mot Tidaholm. Och då trodde min mor att jag låg och sov. Men tji fick hon.
Nu sitter jag hemma hos min nyopererade far. Har fått massor med uppgifter jag måste göra åt honom i morgon. Hänga julgardiner, stryka, dammsuga och handla mat. Han får inte lyfta mer än fem kilo. Gubben.
Så min planerade resa till jönköping för att umgås med Annika blir intälld. Men förhoppningsvis måste inte pappa kissa en gång i halvtimmen i morgon så vi kan åka ner en stund tidigare.
Blir han kissnödig måste han kissa med en gång.
Jag kan ju säga att jag fick lite panik förut när jag satt och sket och han började knacka på dörren och skrika "JAG MÅSTE KISSA!" Jag fick snabbtorka stjärten och springa ut med byxorna nere vid fotknölarna.

Kom precis hem från min bror med sambo. Hon hade fyllt år så det var visst kalas.
Sedan gick vi en promenad med Therese och jag fick en skymt av bebisen Ella. Men hon blav arg när pappa Petter kom hem och då passade Therese på att gå ut med oss. Lägligt för en mamma, mindre lägligt för en pappa.
Men skönt promenadväder var det.

Och nu ska jag faktiskt sova snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0