Regn.

Nu har jag och Sambon varit ute på en mysig promenad i spöregnet. Relfexer och paraply är ett måste.
Jag kan inte förstå hur så många männsikor kan gå längs med vägarna utan trottoarer i svarta kläder utan reflexer. Bara för att dom ser bilarna betyder ju inte det att personen i bilarna ser dom.
Och det är så fruktansvärt lätt hänt att bli påkörd.
Och om det är pinsamt att ha reflex kan man ju ha en som man stoppar in i fickan om man går in någonstans. Och nu för tiden finns det ju så många fina reflexer i alla möjliga färger och former.
Själv har jag ett grått hjärta i jackan eller på handväskan och min Sambo har en vit dödskalle. Köpte båda på lagerhaus förra vintern Och om jag inte minns fel så kostade dom inte över en tjuga styck.
En billig livförsäkring tycker jag.

Bilden är googlad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0