Dusch.

Jag borde duscha, men jag orkar inte.
Ska ändå inte göra något särskilt i dag, så jag kan lika gärna gå med morgonrocken på mig en stund till.

Tova ringde mig i går. Hennes mamma skulle avliva deras katt. Han varit sjuk ett tag nu, och njurarna har lagt av.
Hon var ledsen att hon kanske inte skulle hinna hem från jobbet och säga hejdå till honom.
Hon grät. Hon sa det aldrig, men jag hörde det.
Hon sa "Vem ska jag ringa? Vem förstår sig på det här? Jo Lina" Och jag själv förstår inte hur någon inte kan känna sorg när man måste avliva en livskamrat.
Det var ju synd att jag jobbade och inte kunde prata så mycket.

Nu ska jag gå och marinera lite kött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0