En stor dag.

Ska snart bege mig till arbetsförmedlingen, och eventuellt skriva ut mig där ifrån. Dom vill skicka mig å en cvkurs på andra sidan stan. I massa månader och dom ska försöka hitta en praktikplats till mig. Jag har ju jobb? Det finns ju knappast någon arbtsplats som har lust att ta emot någon på praktikant som inte ens är där. För jag måste ju jobba.
Men sedan är det ju lite otäckt för jag förlorar min ersättning. Och kommer jag överleva på bara lönen? Samtidigt som räknas jag ju inte som arbetslös och tjänar ihop nya Akassadagar.
Mycket plus och mycket minus.

Jag kan ju alltid skriva in mig igen om jag märker att det inte funkar.


Kommentarer
Postat av: Annika

Fan vad gött! Grattis!

Jag längtar tills jag också slipper arbetsförmedlingen...

2009-10-20 @ 12:59:11
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0