Matpriset.

Nu har vi varit och handlat.
Vi passade även på att panta en säck med flaskor. Så nu kommer jag in i klädkammaren igen.
MAten gick på strax över 1000kr och ändå kändes det inte som att vi köpt så mycket.
Men matpriserna har ju stigit jättemycket det sista. Och vi köpte ganska mycket kött. Färs, kyckling, köttbitar, strimlat kött, korv, fläsk och bacon och det blir ganska mycket pengar eftersom köttet har blivit så dyrt.

Men nu när man tryckt in allt i kyl och frys så var det nog rätt mycket mat ändå.

Och jag köpte NonStop. Det är en favoritgodis som jag tyckt om sedan jag var liten. Då fanns det pyttesmå påsar med Nonstop som farmor och farfar alltid hade med sig till oss när dom hälsade på.
Dom var snälla, farmor och farfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0