Frasse.

Frassenasse har inte kommit in än. Och jag vill sova!
Kommer han inte sanrt får han spö.
Det är lätt att spöa någon som inte är här.

Jag tycker att han ska komma in så han kna få se paketet han fick i dag. Inte för att jag tror att han bryr sig särskilt mycket. Utan snarare för att jag vill att han ska komma in.

Jag ser på Lyxfällan på tvn. Och jag kan inte förstå hur människor kan låna så jävla mycket pengar.
Har man inte råd att köpa något, nej då ska man inte ha det.
Och ska man köpa en ny tv. Spara hellre några månader och betala den med en gång, än att köpa på avbetalning. För ingen kan vara säker på att dom kommer ha jobb om 12 månader. Alla kan bli uppsagda när som helst.

Enda gången jag kommer låna pengar. Det är om jag ska köpa ett hus. Jag tänker aldrig köpa något på avbetalning. Heller inte ta lån för att köpa en pryl. Jag sparar hellre ett tag och längtar efter sakerna jag vill ha, så jag kan känna att den verkligen är min för jag har betalat den.

Nej, nu är det kattjakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0