Fredagen.

I Fredags tog jag tåget till skövde där Elin hämtade upp mig. Vi var lite smått stressade. Och Elin har bevisat att hon har lokalminne som en höna. Jag blev biten i fingret så det började blöda utav världens rultigaste sötaste knubbigaste 12veckors labradorvalpen på Skövdes djurklinik. Vi åkte till apoteket och hämtade ut metacam till kattkräket, hämtade ELins syster med vän på Kavelbrogymnasiet. Efter det åkte vi till Hömb för att medicinera kattkräket, ge hästen en spruta och mata kaninen. Och för att se när Emma får skäll och Emil panik för att hon satte pannan i kok. Excelent.



Den här kaninen är hemlös och upphittad i Tidaholms stadspark. Jätte söt liten sak med blå ögon.



Tjocka findus.

När vi tillslut fått ordning på allt och kopplat på husvagnen så åkte vi till Granvik där Elins förädrar väntade. Det var meningen att vi skulle åka ut med båten och fiska kräftor. Men eftersom det blåste 14 meter / sek. så var vågorna nästan en meter höga och ingen båt kunde lämna hamnen. Vi gick en skogspromenad och åt kräftor istället. Sedan fuskade elin i Yatzy och vi gick och lade oss. Men ELins pappa var så rastlös så han väckte oss hela tiden.
Klockan sex gick vi upp och ut. Vi tryckte på oss jätte fula enormt stora flytoveraller och flytjackor. Jag hittade även en liten mössa som var blå. Vi åkte ut och lade i burarna, och innan vi åkte hem tog vi upp några. Det var söta fina kräftor i burarna.
Men eftersom det blåste så dagen innan, så gick botten på sjön ganska mycket fortfarande så burarna hade trasslat in sig och vi fick slita som djur för att få upp dom.



Fredag kväll.



När vi fått upp burarna så åkte jag och Elin hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0