När Söndagen kom.

När det äntligen blev söndag så vaknade jag utav att regnet slog mot gargaetaket. Det var meningen att jag skulle rida med en gammal barndomsvän, på våra gamla ridstigar och vara nostalgiska. Men så blev det inte.
Istället åkte jag till min gamle far och hämtade lite kräftor hos Elins föräldrar som vi sedan kokade till döds.
Vi tittade även på min brors blivande fru när hon spelade match.



Och jag har lite svårt för damfotboll kom jag på. Dom rör på benen men kommer ingenstans. Dom tar i för kung och fosterland, men bollen rör knappt på sig. Men det fanns ju några damer i laget som lika gärna kunde varit karlar. Med det menar jag inte att dom såg manliga ut, utan snarare att bollen rörde på sig.

Efter matchen hängde jag med min far och min bror. Det var mysigt. Vi tittade på Ensam mamma söker, och jag fortsatte kvällen med att se på Kärleken checkar in. Jag drog det lägsta strået och fick sova på soffan. Så när pappa gick upp på måndagen och åkte till jobbet stal jag hans säng.
Jag tänkte att jag skulle sova i en evighet. Men runt åtta så kom jag på att det är ju faktiskt ett dagis i lägenheten under pappas. Och jag vill bestämt tro att lekrummet är precis under pappas sovrum.

Så jag tog tag i mitt liv och väckte min bror. Han sa på kvällen innan att om jag vaknar före honom så skulle jag väcka honom. Jag knackar försiktigt på dörren och frågar om han är vaken, varpå han svarar "Njaeea, är du?" Jag frågar honom om han tror att jag sover när jag står upp och sedan var den konversationen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0