Till förbannelse.

Det är inget annat än praktik till förbannelse i mitt liv just nu.
Jag tycker om företaget jag är på, och trivs med arbetsuppgifterna. Faktiskt så kan det aknske till och med vara den bästa praktikplats jag varit på.
Men jag är så förbannat trött på att jobba gratis.
Klart som fan jag inget jobb får när arbetsgivarna får gratisarbetare (Praktikanter) hela tiden.
När ska moderathelvetena med sina så kallade "jobbgarantier" gå och dö?

"ja men du får ju arbetslivserfarenhet" Jag har redan erfarenhet från samma branch. Två år till och med.
"Ja men man anställer inte folk utan arbetslivserfarenhet" Givetvis itne eftersom ALLA blir utskickade på gratisarbete och därigenom får erfarenhet.
"Det är ju bättre än att gå hemma" Nej det är det inte. ATt veta att man jobbar gratis är väldigt påfrestande för psyket. Att veta att ignen vill betala för det jag gör. Att det jag gör inte duger. Dessutom har man tid att söka fler jobb när man är hemma.
Jag hatar att jobba gratis, och jag hatar moderaterna. Jag hatar också arbetsförmedlingens lama försök till att hitta jobb och jag hatar att vara arbetslös.

Det bor för mycket folk i sverige just nu, Det finns inte jobb till alla. Sluta ta in arbetskraft från andra länder och utbilda dom som redan bor här så folk kan få jobb. Eller ännu bättre, minska kraven för att få ett jobb.

Jag är i alla fall glad att jag kan gå tillbaka till citymail om det här skiter sig.
Just nu, eftersom jag är nyvaken och hungrig, är jag bara mest sur.

Kommentarer
Postat av: cajsa

va fint du kan uttrycka dig ;) tur att det snart är val.. =)

2010-02-17 @ 14:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0