Min vän.

Stygga nassekatt kom in med en mus i dag.
Den levde och var till synes oskadd.
Det enda felet var att den var rädd.
Jag plockade upp honom och kollade så han var okej. Alla ben fungerade och jag såg inget blod.
Ringde till mamma och frågade om ajg fick behålla honom. Men det fick jag inte.

Jag satte ner honom under ett träd tillsammans med lite bröd.
Jag hoppas han överlever utan sitt hem tills han hittar tillbaka.
Det är ju ganska kallt ute nu.





Han var så lugn, och verkade trivas i min hand. Plus att han var så brun i färgen förutom hans vita mage. Så tanken slog mig, tänk om det inte alls var en mus, utan ett tamdjur. Som någon tröttnat på och släppt ut.

Men det får jag ju aldrig veta.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vill ni vara med på en undersökning?

Kolla in bloggen

2010-01-13 @ 23:27:17
URL: http://nathaliestankar.bloggproffs.sen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0