Utvärdering.

Tänkte göra en sådandär utvärdering som alla gör numera.

Så, här kör vi!

Utvärdering 2009

1, Gjorde du något i år som du aldrig gjort tidigare?
Jag delade ut post för första gången i mitt liv.

2, Höll du några av dina nyårslöften.
Eftersom jag aldrig ger några nyårslöften så har jag inte heller haft något att hålla. Jag kan inte förstå varför man har nyårslöften? Och vad var det för svag person som kom på det?
Att förändra sitt liv kan man göra när man känner sig som mest motivierad, varför måste det bli ett nytt år för det? Och hur tusan jag komma ihåg vad jag lovade mig själv för ett helt år sen?

3, Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Cajsa fick Hugo, Malin fick Nova, och Petter och Therese fick Lilla Ella. Och Emma blev gravid men hon får om några veckor.

4, Dog någon som stod dig nära?
Ja, lille Morfar.

5, Vilka länder besökte du?
Eh, Södertälje?

6, Är det något du saknar 2009 som du vill ha 2010?
Oh ja! Jag vill ha en systemkamera, en macdator med fotoprogram, jag vill ha en ny tv och en ny säng, jag vill ha nya tapeter till mitt hem och nya möbler, en hjälpsammare sambo och bättre lön. Ja listan kan bli lång.

7, Vilket datum från 2009 kommer du alltid att minnas?
Ehh, mitt sifferminne är inte så bra. Jag kommer nog inte minnas ett enda datum, för jag kommer inte ens ihåg vilket datum det var som morfar gick bort. År kan jag minnas men inte datum, det är överkurs.

8, Vad var din största framgång 2009?
Min största framgång är nog när jag blev tilldelad Alfreds nobels fredspris. Vadå framgång?
Att jag fick jobb kanske är en framgång?

9, Största misstaget?
Man ska inte ångra sina beslut.

10, Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk är man ju ibland, Vanligt sjuk, hosta, feber och snor i mängder. Inga livshotande sjukdomar.
Skadar mig gör jag ju lite då och då, nyss sparkade jag i min "fuck you"-tå i datorstolen och det gjorde förbannat ont ett tag.

11, Bästa köpet?
Mitt bästa köp 2009 var inget mindre än... Jag kommer inte ihåg vad jag har köpt i år, Hur ska jag tillexempel minnas vad jag köpte den 5 januari 2009? Jag har inte köpt ett hus, inte en bil, inte en barnvagn och inte mat till svältande barn i Afrika.

12, Vad spenderade du mest pengar på 2009?
Inte fan var det på useendet i alla fall.
Jag spenderade mest pengar på kvalitetstid med vänner och familj, Alltså tågbiljetter.

13, Gjorde någonting dig riktigt glad?
Säkert, Jag har ju skrattat så jag lipat många gånger.

14, Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2009?
Jag vet att om några år när dom spelar en "gammal goding" så kommer jag inte ha en endaste aning om ifall den låten var populär 2008, 2009 eller 2010.

15, Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det kan man ju inte direkt veta, eftersom människan har en förmåga att bara komma ihåg tråkiga saker. Så rent impulsivt skulle jag säga att jag har varit gladare, Men tänker man efter så har ajg nog varit ganska glad alla dom senaste tre åren.

16, Vad önskar du att du hade gjort mer?
Jag ångrar inte mina beslut.

17, Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Jag ångrar fortfarande inte mina beslut.

18, Hur tillbringade du julen?
Hemma med min Baby, våra katter och Sambons föräldrar med hund.

19, Blev du kär i år?
Ja, Jag blev kär i blommorna på sommaren och snön på vintern.

20, Hur många förhållanden?
Eh, jag förstår inte frågan?
Hur många förållanden ska man på ett år? räknas familjeförhållanden och vänförhållanden? För jag har stor familj och många vänner. Hur många förhållanden har jag haft 2009 eller undrar dom hur många förhållanden jag har? Man kan ju ha ett förhållande till sitt arbete, till sina djur, till sina vänner och till sin familj, Eller menar dom kärleksförhållanden?

21, Favoritprogram på tvn?
Det varierar, helst reality program och djurprogram.

22, bästa boken du läste i år?
Flyga drake.

23, Största musikalsika upptäckten?
Efterosm jag itne är någon tallangscout har jag inte upptäckt något nytt. Men jag har lyssnat på sånt som andra har upptäckt.

24, Något du önskade dig och fick?
Jag önskade faktiskt att Frasse skulle överleva den otäcka olyckan.
Och jag fick tillbaka honom ihoplappad och vid liv, om än lite mindre.

25, Något du önskade dig men itne fick?
Ha, den listan kan också bli väldigt lång. Jag är girigheten själv.

26, Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Hur tusan ska jag komma ihåg det, det är ju nästan ett år sen. Jag kommer ihåg att jag fick öppna mina paket i sängen på morgonen, Sambon hade inte slagit in dom så att öppna dom var att plocka ur dom ur kassen.

27, Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Om Frasse inte fått för sig att leka med bilar hade jag väl sluppit lite oro.

28, Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Vad för stil? klädstil? konststil? personlighet? skrivstil?

29, Vad fick dig att må bra?
Riktig kebab, och vesuvio med riktig kebabsås.

30, Vem saknade du? 
Alla lite då och då, min familj och mina vänner när jag är hemma och min sambo när jag är "hemma".

31, De bästa nya människorna du träffade?
Jag träffar inga människor som är bäst. Inte bäst på någonting.

32, Årets sötaste?
Årets sötaste människa, Alla bebisar jag träffat.
Årets sötaste katt, Nassekatt.
Årets sötaste soffa, Min.
Årets sötaste hund, Isac.
Årests sötaste blomma, maskros.
Årets sötaste landskap, snö.
hur många måste man göra?

33, Årets hetaste?
Ja, Ugnhelvetet var ju ganska varm.

34, Årets största kärlek?
Då var vi tillbaka till frågan "Hur många ska man ha på ett år?"

35, Årets besvikelse?
När pendeltåget var nästan en timme försenat så jag missade tåget "hem" och fick köpa ny tågbiljett för massa pengar när jag var pank som en kyrkråtta.

36, Årets bästa?
 Orkar inte med att göra fler listor.

37, Årets snällaste?
Jag utser mig själv till årets snällaste.

Äntligen är listhelvetet slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0