Hemma, sedan länge.

Massa dagar har gått sedan jag kom hem från Tidaholm.
Jag har till och med hunnit vara magsjuk.
Och smittat min mina fästman.
Jag är så snäll och rar.
Jag blev anställd i dag. Eller rättare sagt i måndags, men jag skrev på pappren i dag.
Jag har även läst lite i fackavtalen. Skulle vilja ha en egen sådan bok, som jag ska lära mig utantill. Och sedan ska jag leta upp allt som jag har rätt till enligt facket, men inte enligt cheferna, Och sedan ska jag ta till strid.
Eller inte.
Men det vore kul att veta mina rättigheter, och inte bara mina skyldigheter.

Det är lite ledsamt att det är släpande lön. Vilket innebär att jag får min första lön i slutet av maj. Och jag kommer inte ha någon inkomst alls i april. Det tillsammans med massa extra utgifter på flera tusen på grund av ett stundande bröllop klingar "skuld" i mina öron.
Tågbiljetter till och från Tidaholm för två  personer, Kläder till mig, två frisörbesök, kläder till min Fästman, skor till mig och en bröllopspresent. Allt det, plus räkningarna, På en inkomst kan ju vem som helst räkna ut att det inte kommer gå runt...
Pappa?
Kanske Sara har skor jag kan låna i alla fall? Undrar vad hon har för skostorlek...

Kommentarer
Postat av: cajsa

Grattis till jobbet =) Du kan skippa frissan och dom nya kläderna och skylla på att bruden ska vara snyggast- enligt tradition ;)

2010-03-19 @ 00:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0